KASK



Najważniejszy i jedyny wymagany prawem element ubioru motocyklisty.

Na kasku zdecydowanie nie warto oszczędzać - w końcu chroni najważniejszą i jednocześnie najbardziej podatną na uszkodzenia część naszego ciała.

Jednocześnie dobrze dobrany kask ma kluczowe znaczenie dla komfortu i frajdy z jazdy na motocyklu.

Uciskając uszy lub przeciwnie - luźno przemieszczając się po głowie nie tylko nie spełnia funkcji ochronnej,

ale sprawia, że chcemy jak najszybciej zakończyć jazdę. Istnieje kilka rodzajów kasków, wśród których podstawowe to integralne (zamknięte),

szczękowe lub otwarte. Początkującym motocyklistom zdecydowanie polecamy pierwsze dwa, które chronią głowę oraz całą twarz.

Na początku przygody z motocyklami upadki są bardzo prawdopodobne, warto więc przedłożyć jak najwyższy poziom bezpieczeństwa przed styl.

Zdecydowanie warto również zainwestować w kask posiadający blendę przeciwsłoneczną oraz pinlock.

Ta pierwsza pozwala szybko zareagować na świecące w oczy słońce, które nie dość że męczy, to powoduje spadek koncentracji,

a w skrajnych przypadkach po prostu oślepia, uniemożliwiając dalszą jazdę. Z kolei pinlock, czyli cieniutka,

dodatkowa warstwa przyklejana do wnętrza wizjera, czyli szyby kasku, zapobiega jego parowaniu w chłodne i deszczowe dni.

To naprawdę nie jest zbędny luksus - te dodatki przynoszą bardzo wymierne efekty.

Najtańsze, lecz bezpieczne i godne polecenia kaski znajdziecie w ofercie takich firm jak Ispido lub SMK,

natomiast dysponując większym budżetem można już wybrać coś z oferty komfortowych kasków takich producentów jak Nolan,

Shoei, X-lite lub Shark.
Kask motocyklowy integralny HJC-R-PHA-11

KURTKA



Od razu powiedzmy sobie jasno - nie powinno się wsiadać na motocykl w jakimkolwiek ubraniu z krótkim rękawem.

O tym, dlaczego, przekona was pierwszy kontakt nieosłoniętego ciała z asfaltem,

czego oczywiście nie życzymy i namawiamy do uczenia się jednak na błędach innych.

Najbardziej odpowiednią częścią odzieży, którą zakładamy na górną część ciała, jest kurtka motocyklowa.

Chroni nie tylko przed skutkami upadków, ale też przed zimnym wiatrem i deszczem.

Nawet najtańsze modele posiadają zazwyczaj wbudowane wewnętrzne ochraniacze pleców, ramion i łokci.

Ponadto w trosce o komfort użytkownika często są wyposażone w oddychającą membranę klimatyczną i wypinaną podpinkę ocieplającą,

przydatną w najchłodniejsze dni. Kurtki motocyklowe wykonane są ze skóry lub materiałów tekstylnych typu Cordura.

Skóra ma bardzo dużą odporność na ścieranie, jest natomiast dość kłopotliwa w utrzymaniu.

Ponadto nie pomaga w skrajnych warunkach pogodowych - latem grzeje, zimą chłodzi.

Zdecydowanie lepszym pomysłem na początek jest kurtka tekstylna - tańsza, bardziej praktyczna i zazwyczaj wygodniejsza.

W najgorętsze dni można zdecydować się na kurtkę typu mesh, z dużymi panelami przepuszczającymi powietrze lub na motocyklową

bluzę z kapturem, która wygląda jak zwykła, ale podszyta jest kevlarem i posiada wbudowane protektory.

Najszerszą ofertę odzieży, od najtańszych do najbardziej zaawansowanych modeli, znajdziecie w ofercie marki Adrenaline.

Warto również sprawdzić produkty takich producentów jak Alpinestars, czy Ixon.
Kurtka skórzana Shima STR

SPODNIE



Tutaj również nie polecamy pozostawiania nieosłoniętych partii ciała.

Spodnie motocyklowe mogą być wykonane z różnych materiałów: skóry, tekstyliów lub jeansu, ale zawsze przykrywają całe nogi oraz biodra,

posiadają ponadto wbudowane protektory. Bardzo przydatnymi elementami są podwyższony tył, suwak do spięcia z kurtką oraz szelki.

Elementy te utrzymują spodnie na miejscu nawet w czasie jazdy w pozycji pochylonej i zapobiegają przewianiu pleców.

Równie przydatnym dodatkiem są rozpinane na dole nogawki, które ułatwiają zakładanie butów.

Najlepsze rozwiązanie na ciepłe dni to specjalne jeansy motocyklowe - wyglądają jak zwykłe, ale uszyte są z grubszego materiału,

mają wzmocnione szwy i wbudowane protektory. Tutaj również najlepiej skorzystać z produktów Adrenaline, Alpinestars.
Spodnie skórzane Shima STR

RĘKAWICE



Dłonie motocyklisty to ta część ciała, która absolutnie zawsze będzie miała kontakt najpierw z fatalnie działającymi na kondycję stawów i skóry (oraz komfort) wiatrem i deszczem,

a w przypadku wywrotki niemal na pewno pierwsza zetknie się z asfaltem. Odpowiednie rękawice to zatem konieczność. Dokonując ich wyboru warto mieć świadomość, że rękawice uniwersalne,

sprawdzające się w każdych warunkach pogodowych, po prostu nie istnieją. Warto mieć więc co najmniej dwie pary.

Lekkie i przewiewne na lato oraz grubsze i posiadające wyższy mankiet na chłodniejsze dni roku.

Zgrzane i przepocone lub odwrotnie - zmarznięte i zgrabiałe dłonie nie będą odpowiednio pracować na manetce gazu oraz klamkach motocykla.

Bardzo ważne jest również dobranie odpowiedniego rozmiaru - rękawice nie mogą uciskać dłoni, muszą pozwolić na ich swobodne ruchy, ale jednocześnie pewnie i stabilnie na nich leżeć.

Podobnie jak inna odzież motocyklowa, mogą być wykonane ze skóry lub materiałów tekstylnych, choć te tekstylne niemal zawsze będą miały jakieś skórzane dodatki, ze względu na ścieralność.

Często również spotkamy plastikowe ochraniacze kostek. Najbardziej komfortowe modele turystyczne posiadają również wbudowaną oddychającą membranę.

Bardzo dobre rękawice mają w swojej ofercie firmy Adrenaline, Alpinestars, Ixon.
Rekawice motocyklowe Dainese STEEL-PRO

BUTY



Wielu początkujących motocyklistów uważa, że zakup specjalistycznego obuwia to zbędny wydatek, którego można uniknąć.

To poważny błąd! Jazda w trampkach, adidasach czy innym „cywilnym” obuwiu to proszenie się o poważne kontuzje stóp i kostek.

Dobre buty motocyklowe usztywniają stawy, zapewniają dobrą przyczepność, a dzięki wbudowanym protektorom chronią naszą skórę,

mięśnie, kości i ścięgna przed mechanicznymi urazami, które mogą powstać nie tylko w przypadku kolizji czy upadku, ale również ślizgu na ostrym zakręcie.
Buty motocyklowe Sidi Vortice